Sider

søndag 16. november 2008

Det siste døgnet.

Hei igjen.
Da var jungelboken ferdig for denne gang. Og jeg er sliten og trøtt og halveis syk. Har vondt i halsen, ryggen og hodet...uff!!!
Men men...nå skal jeg ikke sitte å plage lesere med mine vondter osv...

Igår var det avsluttningsfest hos jeppe ( en i teateret) til langt på natta...Klokka halv 2.
La meg ikke før halv 3. Dånte i bjørnehiet (senga) med klærne på. Eller....jeg hadde rukket å få av meg buksa....Tiden ble bedrevet med Sannhet og konka, som faktisk ikke var så fjortis som en viss person som heter lars mener...Man ble bedre kjent med hverandre og ble derimot en mer sammensveiset gjeng....
I løpet av kvelden ble det et par flasker med noe å drikke....På meg ble det to bokser med pærecider...Nam nam.
For å summere den kvelden: Veldig hyggelig.

Ble vekka klokka 9 idag.....Hadde egentlig ikke lyst til å stå opp, men jeg måtte. Hadde jo to forestillinger i drammen å gjennomføre.

Forestillingene i drammen gikk bra. Var litt mindre energi enn det pleier å være, men det gikk bra likevel. Publikum var fornøyd.
Eneste ulempen var at det var så varmt....Puh...
Var koselig på bakrommet likevel. Man kunne blant annet spionere både på hva som skjedde på hovedscenen og hva som skjedde på studioscenen ( hvor jeg spilte, via en tv som hadde 4 kanaler. Tv 2, Nrk 1 ( eller nrk 2, husker ikke helt), spionkamera 1: hovedscenen, og spionkamera 2: studioscenen.
Meste av tiden sto tven på kanal studioscenen. Men i pausene hoppet vi over på hovedscenen.
Flere av skuespillerne, deriblant meg, stakk nedom hovedscenen. Og der var det fint. Tenk deg nasjonalteateret bare i mindre versjon. Scenen var enorm. Og salen var så vakker når lyset kom på, med tre etasjer med balkonger og malerier i taket med en lysekrone hengende ned som kronen på verket. Minte meg faktisk litt om operaen i Phantom of the opera ( den nyeste filmversjonen). Bortsett fra at det ikke var noe fantom der da. Og lysekronen raste ikke ned, ihvertfall ikke mens jeg var der. Men det har vært en brann der, for flere år siden. Brannen ødela store deler av teateret, men man har restaurert det til å se ut som et gammelt teater. Jeg sier det igjen: VAKKERT!!!

Og så kommer en liten pussighet, som hendte i matpausen. Det kom noen oldinger inn på hovedscenen...Tydeligvis noen som skulle øve på noe eller sjekke noe. Jeg + noen få andre snek oss ihvertfall ned og spionerte... Og jeg løp frem og tilbake foran hoveddøren inn til scenen, uten at de voksne merket det....De eneste som så det var de som satt oppe på bakrommet til studioscenen, for tven sto jo på spionkanal: hovedscenen. Tror faktisk ikke at de voksne visste om at det faktisk var et kamera som filmet dem, og de visste ihvertfall ikke at det sto på.
Hehe...

Jaja, nå har jeg skrevet nok for i dag. Thank you and good night!!!

Ingen kommentarer: