Sider

torsdag 23. september 2010

1. Innlegg fra Danvik.

Ok, nå regner jeg med at alle de som har lest denne bloggen, har gitt opp håpet om å se ett nytt innlegg fra meg igjen...Men, som jeg ofte sier, det finnes alltid håp. Og her er det.

Det er nå gått en måned siden jeg starta på Danvik Folkehøgskole. Faget jeg har valgt er film. Og det første jeg må si om skolen er at jeg elsker å være her. Jeg har truffet mange nye mennesker, spilt dusinvis av runder med biljard og kort, og vært 2 ganger på Nrk, pluss jobbet med film og vært på bowling.

Vel…Jeg skal fortelle litt om hvert av punktene nedenfor her.
Nye mennesker: Har blitt kjent med mange nye folk, både innenfor min klasse og i de andre klassene. Nå må jeg innrømme at jeg har fått mest kontakt med dem utenfor klassen, og da en del fra Skuespillerteknikk og Foto.
Da jeg kom hit var jeg forberedt på at det ville bli vanskelig å få kontakt med folk+ få gode venner. Derfor var overraskelsen stor da jeg oppnådde begge deler. Jeg føler at jeg kan snakke med alle her.

Fritidsaktiviteter: Om dagen er det lærerne som regjerer, men om kvelden er det elevene som styrer. Det er mulig å delta på skolekoret på tirsdager, men ellers går kveldenestort sett til kortspill, brettspill, og billijard.
Jeg er med på skolekoret. Koselig aktivitet.
Da jeg kom hit var jeg ikke så god på å spille billijard, men etterhvert som ukene har gått så har jeg blitt bedre og bedre, for hver runde. Nå har jeg i det minste en mulighet for å vinne.
I forhold til kortspill og brettspill så går det mest i kortspillet spøkelset, president og boms+ ludo.
Guda meg det er lenge siden jeg har spilt ludo. Det er jo så gøy….Merkelig at jeg ikke har foreslått det før.

Jeg og resten av skolen har vært 2 ganger på NRK som publikum på et program som heter Maestro, som går i Oktober en eller annen gang. Første gangen var det dritmorsomt. Men andre gangen ble det liksom litt daft.

Når det gjelder filmfaget så er jeg i gang med et filmprosjekt akkurat nå. Jeg skal være filmprodusent for min egen ide, med en regissør, fotograf og klipper under meg. Jeg skal passe på at alt blir gjort som det skal, og få tak i skuespillere osv. Jeg skal også være med i alle ting som skal gjøres i prosjektet.

Har vært på bowling 1 gang siden jeg kom hit, og det var kjempegøy. Det var diskobowling den kvelden, og jeg måtte jo vise legitimasjon, ettersom det er 18-20 års grense. Og jeg slapp inn. Det var ingen som måtte kikke to ganger på kortet for å se om jeg var så gammel som kortet sa at jeg var. Som jeg sa tidligere, så var det dritmorsomt, selv om jeg hadde problemer med å få skutt ned en eneste kjegle. Eller...jeg klarte å skyte ned en del av dem et par ganger, men stortsett trillet kulen ut av banen. Likevel var det ingen grunn til å bli sur. For det handler ikke å vinne. Det handler jo mest av alt om å ha det gøy med resten av gjengen. Og gøy ble det. Siden det var diskobowlin, så ble det en del dans. Og jeg tror ikke jeg klarte å sitte stille lenge av gangen. Det er en av de beste kveldene jeg har hatt på danvik siden jeg kom dit.







En siste ting jeg skal nevne er at jeg var på fotballkamp med Helene og Phillip og Andreas....Rune ble også med etterhvert. Det var først meningen at jeg skulle stå på tribunene, bak målet. Men ettersom jeg hadde en betennelse i tåa som gjorde vondt, så kunne det bli mye å måtte stå i 2 timer. I tillegg var det også en risiko for å få en ball i trynet. Så Helene og jeg spurte vakten pent om jeg kunne få en sitteplass istedenfor. Og jo, både Helene og jeg kunne få sitte. Men så var det slik at Helene helst ville stå. Dermed ble det til at Rune satt sammen med meg på tribunene på siden. Hyggelig!!!!
Jeg hadde på forhånd bestemt meg for å være nøytral. Det var det samme hvem av lagene som vant. Det viktige var at jeg fikk sett en kamp. Men etterhvert slengte jeg meg på rop og heiet på Rosenborg. Er fornøyd med at det endte med 1-1, men skulle gjerne sett at Rosenborg hadde fått minst ett mål til. Men alt i alt så var det moro. Dette var faktisk min første fotballkamp live, og det blir garantert flere. Det kan du vedde på!!!

Vel, dette er nok fra danvik for denne gang. Skal bli flinkere til å oppdatere bloggen, så følg med.

PS: Jeg begynte på dette innlegget den 23 september, men ble ferdig med det den 3. oktober. Fotballkampen ble opplevd etter 23. September.

1 kommentar:

vbn sa...

hatt det hyggelig eller