Sider

mandag 29. november 2010

Innlegg nr 2 fra Danvik.

Dette innlegget sitter jeg og skriver klokka 1.04, etter å ha pratet telefonen tom for strøm, med Kine, en god god skolevennninne her på danvik. Garrantert en jeg vil holde kontakten med videre. Skal fortelle litt mer om denne gale personligheten i neste innlegg... Gal i positiv forstand selvsagt.

Vel...over til hovedtemaet for dette innlegget. DANVIK....igjen.

Veldig lenge siden jeg har srevet nå, og det beklager jeg. Men det har altså skjedd så mye, at jeg rett og slett ikke har tenkt på det.

Siden sist har jeg vært på 2 konserter: Susanne Sundfør og Odd Nordstoga.
Susanne sundfør var absolutt helt fantastisk. Det er nesten umulig å beskrive, så bra var det.
Odd Nordstoga var også bra...men det er noe helt spesielt med Susanne.

Siden sist har det også vært halloween. Ble en kjempebra kveld. Det var faktisk samme helgen som de 2 konsertene jeg nettopp nevnte.
Fredag: Susanne Sundfør
Lørdag: Halloweenfest.
Søndag: Odd Nordstoga.

Halloweenfesten på Danvik var super. Mye liv. Eller det vil si, det ble mye liv etter vi koblet til mitt stereoannlegg.
Det hadde seg nemlig slik at vi egentlig skulle bruke Kine sitt annlegg. Men så viste det seg at den ga mye mindre lyd enn vi trodde. Dermed begynte folk å gå ut av gymsalen og vekk fra festen. Da kom jeg på som den reddende engelen jeg kan være, at jeg hadde et stereoannlegg som sikkert kunne spille høyt nok til å tilfredstille massen. Jeg må innrømme, jeg hadde aldri prøvd ut maksimumvolumet på annlegget før da, så jeg var ikke 100% sikker på at det kom til å gå. Men det gikk.
Vi (Jeg, Helen og Gina) løp over plassen og inn på rommet mitt for å hente anlegget. Annlegget mitt spilte høyt nok og vel så det. Og for en kontrast det ble.

Før vi hentet mitt annlegg.var det enten veldig få folk i gymsalen, eller så var folk på vei til å gå. Men etter vi fikk satt opp annlegget mitt fikk pipa en annen lyd. Alle, eller de fleste strømmet inn i gymsalen igjen, og det ble danseparty uten like. Kine var Dj og jeg backet opp. Tror det er sannsynlig at Kine og jeg blir annsatt som djer på en annen fest også.

En annen ting jeg kan nevne er at det var jeg som sminket Kine. Hun var nemlig også vampyr, sånn som meg. Og jeg har jo masse erfaring fra 10 år i teateret. Klokken 22 flyttet vi festen videre til bowlingen. God stemning der og, bortsett fra en drita mann som etterhvert ble litt vel innpåsliten. Ikke en av de jeg kjente ihvertfall.

Vel, nedenfor ser du bilde av meg som vampyr, og kine rett nedenfor.







Søndagen var jeg egentlig helt ødelagt, ettersom det hadde blitt "litt" å drikke både fredag og lørdag. Ingen tømmermenn kom spaserende til meg, men dermed var jeg frøktleg slapp og trøtt. Sov nærmest hele dagen, bortsett fra når jeg eventuelt måtte ut på røykepause med Kine. Nå skal det sies, jeg røyker ikke selv. Men det er da alltid greit å være med som skravlevenn. Eller når jeg tenker etter. Jeg har røykt en gang, men det var med vannpipe!!!
Guda meg som man så ut som en drage etterpå. Må innrømme at jorbærettersmaken ikke var det beste jeg hadde smakt, så gleder meg til eventuelt til å prøve vannpipe med sitrusfrukt-ettersmak.

Har rukket å være modell 2 ganger siden sist. 1. gangen var for Åsta ( elev på fotolinja, FANTASTISK FLINK!!! Hun kommer til å bli noe stort innenfor fotoverdenen). Bildene ble fantastiske. De som kjenner meg, kan se dem på facebook.
Ellers ser dere et par av dem her.
Og jeg bare minner om at Åsta har tatt bildene, mens jeg har redigert de fleste av dem, i forhold til farger osv.










































Andre gangen jeg var modell, var det Kine som var fotograf. Hun er også utrolig flink, men har mere sans for de sprø ideene, så noen av bildene ble deretter. Kan nevne ett godt eksempel. Hun fikk håret mitt til å stå rett til værs med en bråte med hårspray og løv utennfra. Har også gode evner til å bli en proff fotograf.
Skal legge ut et par bilder fra den shooten også etterhvert.


Ellers er vi igang med nytt filmprosjekt.

Det forrige gikk i vasken etter visse problemer i gruppa, som jeg ikke vil gå inn på nå. Det får være en internsak mellom meg og mine venner. Kan bare nevne at jeg på slutten som produsent var så sliten av flere netter på rad hvor jeg ble liggende våken for å tenke på løsninger til diverse problemer med filmproduksjonen. Det gikk så langt at jeg til slutt en gang brøt sammen i peisestua, foran mange av mine medelever. Jeg hater å grine, men hvis jeg først må så er det enda værre at det skjer foran folk jeg ikke kjente så himla godt.
En annen ting er at etter det som gjorde at vi måtte droppe prosjektet skjedde, så var jeg så rasende at jeg ikke visste hva jeg skulle gjøre. Hadde mest lyst til å skrike høyt og slå til noen, men jeg har da så selvbeherskelse at jeg klarer å beherske meg. Men jeg merket tydelig at jeg skalv.

Nå er alt bra igjen. Jeg er i en ny gruppe, og denne gangen skal jeg klippe film og lage filmmusikk. Mye mindre ansvar enn det en produsent har. En ting til er at det er en jente til i gruppa mi. Slipper å sitte å drasse på tre gutter.
Vi skal lage en 3 min. film uten dialog eller replikker. Dette er en utfordring, men det gir meg bare større mulighet til å tenke musikalsk osv.

Vel vel...har skrevet nok nå..Er nødt til å gå i hi for natta. Neste innlegg blir om min venn Kine, som jeg skal hente på togstasjonen imorgen..

Skal legge inn bilder etterhvert.

Ses snart.
Natta!!!

2 kommentarer:

Luka sa...

Yay! Høres ut som du har det kjempebra!

vbn sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.