Sider

mandag 21. juni 2010

NY HYTTE! JIPPI!!!


I forrige innlegg skrev jeg bare en oppsummering av all tid som hadde gått siden sist. Nå tenkte jeg å skrive et innlegg om ett av punktene på opsummeringslista, nemlig (som oversk
riften sier) at jeg har fått ny hytte.Den ligger i Risør,ikke så langt fra selve byen. Mellom 2-3 timers kjøring hjemmefra.Etter min mening ligger hytta veldig fint til. Den på den øverste rekka i et stort hytteområde.Det positive er at ingen behøver å gå forbi hytta vår for å komme til sin egen eller andres hytter. Da slipper man å tenke på at folk ikke skal se inn.

Som om vi ikke har stor terasse her hjemme, så har vi fått en kjempestor terasse, litt mer en dobbelt så stor som her hjemme.
Har allerede hatt noen late soldager deroppe hvor jeg bare har kunne slappe av å sole meg. Og hvis jeg skulle bli varm, er det bare å løpe ned en lang bakke og hoppe i sjøen. Altså, rimeligt med bademuligheter. Tror det skal bli koselig å v
ære der oppe i 4-5 uker i sommer. Endelig en hytte med elektrisitet, vann, og innendørs do. Og myggnivået er betraktelig mye mindre. For de som ikke skjønner hva jeg sammenligner med nå, kan jeg si at vi har en halv hytte til på fjellet, som vi deler med andre deler av familien. Der er som sagt myggnivået sykt høyt, og man må traske ut for å finne vann hele tiden. Da får man gjerne 5- 10 myggstikk bare på den korte stunda det tar å hente det.
I tillegg er det heller ikke elektrisitet der oppe på fjellet, så det blir tidlig kvelden. Ellers må vi klare oss med oljelamper.

For å summere det hele opp: Den hytta vi har nå er mange ganger bedre. Og ikke minst. Den er lettere for meg å nå til på egen hånd, ettersom det går buss til et stoppested rett ved hytta i risør.
Gleder meg til sommeren.

Neste innlegg blir om Folkehøgskole, og mine forventninger til neste skoleår.

Ciao

2 kommentarer:

Luka sa...

Oi, så utrolig fin hytte dere har fått!

vbn sa...

Fin blogg Marie og kule bilder