Sider

søndag 3. mai 2009

Russetida meg her og russetida meg der.

Nå er det en stund siden jeg blogget sist gang, så derfor gjør jeg det nå.
Har skjedd veldig mye siden forrige gang. Det største er vel at jeg er blitt russ, rød russ. Det har jeg vært i en og en halv uke nå, og jeg har allerede rukket å dele ut en del kort til småbarn.
Vel vel, nå som jeg likevel er i gang med å fortelle om russetida, så kan jeg vel fortsette i den stilen. 
Hva har jeg gjort hittil i russetida?
1. Delt ut russekort.
Barn er en smule sprø når det gjelder russ og russekort. Uansett hvor overbefolket et sted er så ser de deg garantert hvis du har 
på deg russebukse. Selv om du prøver å gjemme deg litt bort. En ting som er positivt med det er at man blir populær i de ukene hvor russetida pågår. Selvom det er småunger så er det koselig likevel. 
Men tilbake til små og russekorthysteri. Hittil har jeg opplevd å bli sett rundt et hjørne. Det vil si at jeg går på den ene siden av hjørnet og ungene går på den andre siden. Mon tro om de kan se gjennom vegger? (spøk)
En annen ting jeg har opplevd er å bli løpt etter. Merkelig opplevelse når man selv ikke er blant de som går fortest. Men men, alt i alt så er det med russekortutdeling koselig, bortsett fra hvis man har dårlig tid.

2.Russeknuter
Har rukket å gjøre 3 stykker av de 28 knutene jeg har tenkt å ta.
Den merkeligste hittil var å sitte under pulten i en skoletime. Eventuelle bivirkninger man kan få av å sitte under pulten er å bli stiv og støl i bena.
Den koseligste var å dele ut kort til barn på sykehus (nevrokirurgisk barne avdeling, rikshospitalet).
Den tredje knuten jeg har gjennomført er å trene i russebukse på treningsenter.

3. Busskåring på RUD.
Rakk å stikke en liten tur innom russebusskåringen på rud, den 23 april. Kunne ikke være der så lenge på grunn av teaterøving. Mer om teateret kommer lengre nedover her.
Det var utrolig koselig å ihvertfall få sett noen av bussene da. Heldigvis rakk jeg å se motown før jeg gikk. Til informasjon for de som ikke vet det: Motown vant kåringen for Vestre Bærum.



4. Teaterforestillinger.
I de siste to ukene har det meste av tida gått med til teater. Den første uka gikk med til øving og intensivuke, den andre gikk med til forestillinger. Forestillingen jeg var med i het: MOWGLI FRA OZ- HAIR WE COME. Forestillingen er en musikalkavalkade satt sammen av flere skuespill og musikaler. Jeg var fe+ barn. Det beste mec det hele, men også det mest nervepirrende var å synge solo. Var redd for at instruktørene skulle synes at det var dårlig.
 Men det gikk jo bra, heldigvis.

Hva skal jeg gjøre videre i russetida?

Lekser
Desverre er jeg nødt til å gjøre lekser i russetida. Har igjen å skrive 1 historieoppgave, 1 og en halv gymstil, 1 norskfremføring, og en del forbedringer på mediaprosjekter.

Konsert i Oslo Spektrum
9 mai skal jeg og en venninne + begges foreldre til Oslo for å se De nye gitarkameratene(espen lind, alejandro fuentes osv) Gleder meg noe sykt.

10 mai, 19 år.
Jepp, jeg blir 19 i russetida, og det skal feires med familie og venner.

Hellerudsletta: RUSSEFESTIVALEN 2009
Ettersom jeg ikke har hatt tid til å dra meg ut på Tryvann, så blir det Russefestival på hellerudsletta den 15 mai, istedenfor. Skal dit med en hel vennegjeng.
GLEDE SEG!!!!!!

Døgne
Jepp, natt til den 17 mai skal jeg være oppe hele natta. Man får jo uansett mye å gjøre. Skal blant annet se Grand Prix finalen. Håper Alexander vinner!!! Ellers blir det vel litt drikking, det vil si, ikke så mye at jeg blir sørpa. Og det blir vel en del filmtitting i løp av nattetimene.

Russeknuter
Skal som sagt ta mange flere russeknuter enn jeg har gjort til nå. Blant annet å snakke med sinnataggen i 20 min( Seriøs samtale)+ å overbevise en ting til å fly, konsentrer deg om det i 15 min.


Ok, da var det nok russeprat. Over og ut.


Ingen kommentarer: