Sider

lørdag 5. november 2011

When autumn leaves is falling, its good to be inside

Å være syk…
-Gjør at du får tid til å gjøre ting du ellers ikke får tid til, som f.eks lese.

-Kan bli dyrt, ettersom man må løpe å kjøpe ingefær og halstabeletter hele tida.

-Gjør at du lett føler deg som ett iritasjonsmoment, når du må pusse nese hele tida, eller kommer med høylytt hosting. Vanskelig å gjøre dette diskret.

- Er å ligge i senga store deler av dagen, fordi du ikke orker annet ( Thank God for iPaden).

Kort og godt, jeg er ikke i form for tida. Det går mye opp og ned. Noen dager føler jeg meg helt fint, med unntak av halsvondt. Mens andre dager orker jeg bare å ligge i senga.

Jeg vet det er litt over ett par måneder siden sist jeg skrev, men det har gått slag i slag siden da, med innleveringer osv. Og helgene går stort sett med enten til å jobbe eller sove ettersom du er helt utslitt.

USA- Innlegget er satt på vent, pga. en ekstremt kjip hendelse. Leverte inn Macen til støvsuging, og fikk den tilbake ferdig støvsugd osv. Fint nok inntil jeg åpnet macen og oppdaget at de også hadde "sugd" vekk det som lå på macen. Alt av programvare, bilder osv. var borte. Det eneste som var igjen, var det som lå i Dokumenter-mappen+ Skrivebord-mappen og Musikken jeg har kjøpt på Itunes.
Heldigvis ligger USA-bildene på en ekstern hardisk, men de er ikke sortert. Så det må gjøres på nytt.

Vel nok om det. Nå er det November. Det er blitt mørkere og gråere ute, noe som gjør at det er fristende å sitte inne å kose seg med film eller musikk. Tenkte jeg skulle gi dere mine høstfavoritter innenfor film/ tv-serier og musikk.

Film:

For de som liker musikalfilmer: The Wiz.
En såkalt svart versjon av The Wizard Of Oz. En av de få spillefilmene som Michael Jackson har vært med i. Blir ikke lei av musikken.

For de som liker det mer mystiske: Illusjonisten.
Min Personlige favoritt blant alle filmene mine. Har en samling på litt over hundre, så det sier litt.
Litt vanskelig å sette fingeren på hva det er med filmen som gjør at jeg faller pladask for den. Jeg tror det har med at det handler om å føle seg utstøtt. Om det å være annerledes. Det er noe jeg kan identifisere meg med. I tillegg så elsker jeg det uforklarlige, og mysterier, noe det er flust av i denne filmen.

For de som liker animasjon:
Rio
Ratatouille
Up!


Tv-Serier:

Supernatural: Morsom "Skrekkserie".

Ghost Whisperer: Grunnen til min fasinasjon for denne serien er vel litt det samme som Illusjonisten. Handler om Melinda Gordon ( Spilt av Jennifer Love Hewitt). Melinda kan se spøkelser, noe som gjør henne annerledes. Men hun skjuler det ikke, slik som mange andre som faller utenfor gjør. Istedenfor bruker hun evnen sin til å hjelpe spøkelsene over på den andre siden+ hjelpe familiene til de etterlatte med å komme over tapet.
Serien har hjulpet meg til å godta mitt handicap. Melinda har evnen jtil å se spøkelser, og godtar evnen. Jeg har ett handicap, og jeg godtar den.

Sabrina, The Teenage Witch: En serie som gikk på 90-tallet- begynnelsen av 2000-tallet. Hver episode har alltid ett eller annet morsomt ved seg.

True Blood: Hva kan jeg si? Det er Twilight med skrekkelement, og flere monstere.

Serier jeg skal se i høst.

Glee: Det er så mange som snakker om at Glee er så bra, og ettersom jeg er en musikalfan så tviler jeg ikke. Rart at jeg ikke har fått sett den tidligere.

Vampire Diaries.
Har sett ett par episoder, og synes den virker spennende.


Musikk.

Florence + The Machine- The Ceremonials: Elsker albumet. Elsker stemmen til Florence Welsh, rå vokal. Flere kan mene at det til tider kan bli litt skrikete. Det synes ikke jeg. For meg er stemmen hennes full av særpreg. Musikkstilen er veeeldig meg. Blir spilt mye på Ipoden på bussen frem og tilbake.

Siver Høyem- Low Slow Distance: Har vært fan av Sivert Høyem siden 2008, da jeg så Madrugada på Norwegian Wood. Det nye albummet skuffer ikke.

Medina- For alltid: For de som ikke har fått det med seg, så er jeg halvt dansk. Hører på en del dansk musikk. Dette er en av favorittene.

James Morrison- The Awakening: Love it.

Nabiha: En dansk artist jeg kom over for ikke så lenge siden. Stilen hennes er annerledes enn andre PoP/Soul-artisters. Hun blander Pop, soul og Electronica sammen til en herlig mix. Elsker det. Hun har en stor, litt hes stemme. Blir hørt mye på hvis jeg har en dårlig dag, for å få meg i humør igjen.



Dead by April: Nå som det er november, har jeg begynt å gå over i Metalsjangeren. Har tidligere forklart at jeg hører på alt, men at hvor stor andel av diverse sjangere som spilles endrer seg etter årstidene. Om vinteren går det en del i Metal. Og Dead by April er en blanding av Rock og metal, og en liten smule electronica i en og samme smørje. Elsker det. Kommer til å bli mer metal utover høsten/vinteren.

Elysion- Never Forever (Sang): Blir også hyppig spilt på ipoden og forsåvidt iPaden. Vokalisten har også her en stemme med masse særpreg.




Siste punkt er album og spor jeg hører på hvis jeg skal i festhumør:

INNA- Im the club rocker ( Album): Inna er vel det nærmeste man kan komme droning av partymusikk. Favorittene er: No limit, We`re going in the club, Put your hands up og Sun is Up.

Marina & the Diamonds- Radioactive (Sang): Blir spilt ekstremt mye på macen. En av mine favorittpartylåter.

Mia Martina- Devotion ( Album): Romansk artist jeg ramlet over for noen måneder siden.

Edward Maya-Stereo Love og Desert Rain ( Ali Payami remix).

Alexandra Stan- Saxobeats ( Album)

Rasmus Seebach- Natteravn ( Sang)+ Mer end Kærlighed( Album): Også en av mine favorittdanskere.



Hører sevsagt på mye mer, men dette er det jeg kommer på nå.

Tror dette holder for nå. Får håpe det ikke går så lang tid før jeg får tid til å skrive nytt innlegg.

Ingen kommentarer: